Nytt kaffe i stan

Espressohouse har då öppnat i Uddevalla och jag invigde mig själv idag genom att köpa min första take away kaffe och skaffa bonuskort.
Egentligen så förespråkar jag dom små företagen men samtidigt så måste man någongång bryta rutinerna, ibland av lättja för att det är den närmaste lösningen.
Kaffet smakar som vanligt men jag tror att om du vill ha en latte så kommer nog espressohouse ta ledningen i U-A. Inredningen fräsch och folk har redan hittat dit. Men så till personalen, jätte amitiös tjej ikassan men jag fick känslan av att jag stod i kassan på McDonalds kombinerat med aktiebörsen på Wall street.
Något hetsig och övertrevlig, vilket jag kan ha svårt för men beundrar med tanke på att hon bara vill göra ett bra jobb. Försökte med lite merförsäljning....ett par gånger och jag gick tillslut med på att investera i ett bonuskort för att jag tyckte hon var duktig och försökte.
Tror dock bara det får lugna sig lite o få ett naturligt flöde så blir det bra. Bra grej för U-A, absolut.
Innan det va klart delade dom ut gratis kaffe utanför cafét under en veckas tid. Populärt bland folket o vi har aldrig varit mer trendiga här i U-A. Alla hade sin latte och mobil eller handväska i armvecket o såg affärsmässiga ut.
Skål, nu ska jag njuta av min kaffe...

/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0