SOM MONA LISA HAR SITT LEENDE....

.....så har oxå skolyckan på blomsterlandet i Uddevalla sin "profilskylt"....
Detta är en av dom mest speciella bilder ett företag använt sig av för att profilera sin veksamhet.
Blomsterlandet är liksom ett stopp vid en av Uddevallas infarter från E6. Det finns dygnet runt Shell, en vägkrogsmatsal typ och en stor blomster butik....Detta ligger i något typ som ett komplex tillsammans, och mitt i detta nerför en trappa ligger en skobutik. Skolyckan. När vi var barn så handlade vi alltid där. Till saken hör den att deras skylt ser man när man minst anar det. Den kan sitta på stolpar lite varstans i stan. Det som faschinerar mig mest är då denna valda bild som enligt ryktesväg skall vara någon dotter till han som startade företaget. Jag har alltid tyckt att det har vart den fulaste o sämsta reklam man kan tänka sig men på senare år börjat inse att jag har fastnat i bilden. Precis så man säger om Mona Lisas leende.
Tankarna för en till, vem är hon, vad har hon med skolyckan att göra, varför denna förvånde blick.....
Detta har för mig blivit den bästa reklamen ever helt plötsligt.
   
Något är det med bilden asså
Nu ska jag åka o köpa skor;)
/Samuelo

Kommentarer
Postat av: Alex

Hahaha! Det var precis det jag tänkte första gången jag såg den. Vad gör HON där?!

2008-12-07 @ 16:32:11
URL: http://attvaraalexskoglund.wordpress.com
Postat av: Alex 2

Jag har alltid tänkt att det e en man i peruk...

2008-12-08 @ 11:52:45
Postat av: tina

Har alltid tyckt att det varit en skum bild men kankse inte så dum ändå iom att folk verka ju ha lagt märke till den....

2008-12-08 @ 12:05:27
Postat av: Linda

Blev det några skor då?

2008-12-08 @ 14:24:14
URL: http://linda-konvicted.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0