Weekdays presenterar nytt koncept......

Läste det här på mode tidningen Habits hemsida....

Nytt koncept för Weekday

2008-11-27

Våren 2009 lanserar butikskedjan Weekday ett nytt koncept, Weekday Extended.

Weekday kommer att lansera ett nytt koncept lagom till våren, Weekday Extended, som kommer att bestå av unika specialkollektioner i limiterade upplagor. Under etiketten Weekday Extended kommer såväl hela kollektioner som enstaka produkter att rymmas. Konceptets kollektioner kommer enbart att säljas i de egna butikerna. Både nyutexaminerade modestudenter och etablerade designer (både svenska och utländska) kommer att designa för Weekday Extended.
I mars är designern Nhu Doung först ut med en kollektion som hämtat inspiration från hennes Safety Pin collection (Doungs examenskollektion från Beckmans designhögskola).
- Att få göra en egen kollektion för Weekday är en fantastisk möjlighet, att som nyetablerad få chansen att presentera mig för en bred målgrupp. Jag vill att man ska blanda kläderna högt och lågt. Säkerhetsnålar och dess karaktär liknar ädelmetaller. Jag använder säkerhetsnålar för att skapa mönster och efterlikna åtråvärda material. Genom att använda säkerhetsnålen i den kontexten, vill jag ompröva synen på statusobjekt, säger Nhu Doung. BL

Ska bli sjukt kul att se vad dom tar in för olika designers och vad allt detta resulterar i....


//Love//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0