DANS

Igår spelade vi i Jönköping på ett ställe som egentligen inte haft club innan utan vart mer restaurang. Vi hade ingen aning om vad som väntade oss....förutom det vanliga. ALLA DESSA ÖNSKNINGAR!!!
Om jag går på en fotbolls match och blir uttråkad så kräver ju inte jag att dom skall börja spela handboll!? Utan då går jag till kiosken o köper en korv och sätter mig o snackar med kamraten brevid.
Alltså, en dj skall presentera musik för dansgolvet. En jukebox kan man önska låtar i.
Det eviga problemet är denna hip hop som alla vill ha men som ingen behärskar.
-Spela något man kan dansa till!
-Vadå? brukar jag fråga då
-Rihanna eller Justin för faan!!! är typ svaret man får....
Ok, jag spelar det, kollar ut över dansgolvet och som "dj" får jag mig en tankeställning och skapar en motfråga...
Varför ska jag spela något man kan dansa till när inte en människa på dansgolvet ens kan dansa. Speciellt inte till kaxig attityd halvagressiv hip hop. Jag gillar hip hop, big time, men allt har sin tid o plats.

Jag och Love har skit kul när vi får spela clubmusik. Igår hade vi önskemål om hip hop, raggaton m.m. men det va inget större tryck än när SVEN STEREO-SPEAK dunkade ut genom högtalarna. Bra club;)

Jag fick hänvisa alla 5 som önskade låtar tillvarandra och förklarade att dom får komma överens om vad dom vill höra. För alla andra hade fullt upp med att festa loss till housen.
För på riktigt så är det inte musiken som gör festen det är du själv!!!
Här har vi lite att lära gälland dansmoves....Sjukt bra

Gud va kul vi ska ha på lördag, då kör vi igen;)
P.s Har Love berättat om de 3 rävarna, 2 älgarna och den brinnande bilen?!
TREVLIG HELG
/SOMEWEAR
/Sam

Kommentarer
Postat av: Sami

Jag tycker att det är helt ok att önska låtar men att önska hel en musik genre, allvarligt talat!

2008-11-29 @ 14:22:15
Postat av: lillen

på dom bara DJ-sami.. liseberg idag el?!

2008-11-30 @ 08:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0