ENVETNA FÖRÄLDRAR

Hej govänner!

Med risk för att återigen glida ifrån ämnet kläder och musik så håller vi oss i alla fall inom ramen av ämnet människor.
Ämnet, min far.
Har ni upplevt att era föräldrar inte alltid lyssnar? Har ni någongång försökt få era föräldrar att förstå att det finns andra utvägar än deras? Känner ni att det faktiskt är dags för er att ta över fostrandet och att det nu är dags för er att upplysa era föräldrar om hur saker funkar?
För mig är detta verklighet. Min far är underbar, rolig och har en fruktansvärd lång och bred livserfarenhet...men han vet inte hur man byter tv kanal.
Nu hör till saken att han även samlar skrot, såsom sin bil till exempel. Problemet är att min far ofta har tider att passa och egentligen inte har utrymme för att komma sent.
Idag hände det IGEN!
Han skulle hålla i en begravning klockan 10. Klockan 10 i 10 kör han mot stan (6km) och jag börjar ana oråd. Jag började själv klockan 10 på Stereo så jag tänkte att jag krypkör framför för at se att han kommer fram. På 500m får han stop 3gånger men ger sig inte....Detta slutar i alla fall med denna bild nedan och att jag fick köra honom....

Igår hittade min syster pappa vid vägkanten mitt i stan. Han stod o lifta. Vi har alltid tjatat på pappa om att skaffa riktiga grejer men än idag vid 67års ålder ger han sig inte. Så nu kör han runt i min sweet ass Toyota Rav4.
( vi fick gamla skidstavar som fiskespö när vi var barn, ungefär så är det i min familj. Charmigt )

/samuel samhällstjänst


Kommentarer
Postat av: micca

Jag har världens problem, jag måste ha två tshirtar ni säljer !

men har ingen som helst möjlighet att betala med visakort, och hade jag kunnat hade jag åkt ned och köpt upp allt ni har, det går inte på något sätt att få föra över pengar via internet bank?

jag ber på mina bara knän !

2008-11-12 @ 19:31:15
URL: http://maaajken.blogspot.com
Postat av: somewear

Så klart vi ska lösa några tishor. Maila vilka du är intresserad av så ser vi hur vi ska lösa det. [email protected]

Mvh SOMEWEAR

2008-11-12 @ 23:08:11
Postat av: Linda

Sedär ja! Så Inga finns i verkligheten. Underbart! =) Men Vero Moda, jag trode hon hade gjort kometkarriär. Där ser man.

2008-11-13 @ 08:20:45
URL: http://linda-konvicted.blogspot.com/
Postat av: Linda

och ang inlägget ovan. Du och din pappa gav mig morgonens första skratt! Det tackar jag för! =)

2008-11-13 @ 08:22:00
URL: http://linda-konvicted.blogspot.com/
Postat av: FILIPPA

samuel du kan ju slänga in en liten kommentar på min blogg när ni packat upp lite snygga vinterjackor på outletten ( :

2008-11-13 @ 11:39:22
URL: http://f900212.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahaa, vad härligt! Jag ser fram emot fler pappa-histrier som förgyller min annars gråa arbetsdag. =)

2008-11-13 @ 14:41:57
URL: http://linda-konvicted.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0