Kaffe old style

Fy fasen va jag gillar kaffe och hela kulturen kring det. Det är på riktigt en av höjdpunkterna på dagen. Det sociala kring en kopp java.
För något år sedan så var jag helt insnöad på latte, speciellt dom på coffe roomer på Torp men nu när det blivit så mycket att välja på och kvaliten på dom olika varianterna är så stor skillnad på beroende på vart du går så vågar jag inte längre. Idag gör alla "latte" mer gärna än faktiskt bra. Kvaliten är ofta låg och jag blir mer positivt överraskad över en go kopp än att jag faktiskt förväntar mig det. Det är ju ändå rätt saftiga priser på kaffe idag med tanke på vad det kostar att tillverka.
I alla fall, när jag jobbade i Norge lärde jag mig uppskatta svart kaffe igen. Norge har mer pengar än kvalite.
Varje morgon svängde jag in på Stockflecht och köpte min dagliga kaffe. Mysig liten lokal, enkel 60-tals stil och skön jazzlounge i högtalarna. Alltid kö, men snabbt gick det. Högt till tak och fönster ut mot gatan. Endast detta var inte anledning tillräckligt för att hålla kvar mig i Norge men nu har jag hittat min oas i Uddevalla. Mitt framför ögonen. 
Einars, billigt svart kaffe. Bakar eget bröd så det luktar alltid nybakat, gammal inredning och en underbar känsla. Kan nog bli en kaffe på 7-11 någongång men tyvärr, det är verkligen i nödfall....


Ta vara på dom goda stunderna i vardagen ;)
/Sam


Kommentarer
Postat av: Linda

Du Samuel jag har tänkt på en sak ganska länge nu och det känns som om jag behöver ett svar. Vad är det för dokusåpa du varit med i tidigare? =)

Ps. vi har fått en ny sorts kaffe på jobbet idag, DET var spännande! och gott! Ds

2008-11-18 @ 13:26:38
URL: http://linda-konvicted.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0