Avsmaknings meny på Norra D 24

Gårdagen spenderade vi på Norra Drottninggatan 24 för er som inte känner till det kan jag beskriva det som Uddevallas "finest" restaurang, och igår bevisade dom det verkligen....

Vi (Jag,Samuel,Sarah,Johanna och Svante) blev bjudna på en 5 rätters avsmakningsmeny med vinpaket.
Vi boys började kvällen hos Svante där han serverade fat öl från sin draughtmaster i frostat glas, mycket bättre än så blir det inte tänkte jag men ack så fel jag hade...
 
Väl på Norra möttes vi av snittar vin och 100kg kärlek....
Väl till bords fick vi Amuse serverad, följt av en Cevish på lättrökt pilgrimsmussla/Rostad oxbringa/tomat anklever o tryffelmousse/ stekta nötter/Jordärtskockschips  Sjukt bra allt ihop..!!
Varmrätt 1 va en hasselnötsbakad rödtungafilé. Helt underbar
Varmrätt 2 va en Vitlök, timjan och citron marinerad lammfilé/rotsellericremé/tomat o päronmarmelad/lammsky/passionfrukt och glacerade minilökar.. säger så här... Sjuuuuukt bra!!!! allt va så jävla bra va..!!!


Efter denna fantastiska rätt följde två desserter som var utan dess like, ja du läste rätt TVÅ desserter..
En helt fantastisk kväll med underbar mat, dryck och trevligt  sällskap..

Så n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0