EVOLUTIONEN

Ok, idag när jag gick på stan så stötte jag på min Farbror Lars, distiktmästare i tyngdlyftning på sin tid, han stod o pratade med min Mormor som oxå var ute o gick. Jag gick ju självklart fram och hejade och fick direkta responsen -Men hur ser du ut!? Hål i jeansen? Så hade aldrig min mor tillåtit oss se ut på vår tid....
Detta satte genast igång min tankeverksamhet för att snabbt kontra med något innehållsrikt med substans så då säger jag...- Mycket möjligt Lars, men jag hade nog inte på er tid tillåtit den hygien som rådde hos undomarna när man kollektivt en gång i veckan fick bada i samma badkar...
Detta togs ju såklart med en nypa salt, om nu min mormor ens förstod resonemanget, men detta gav mig lite senare en logisk tankeställning angående vår utveckling....Ta dessa bilder från 3 olika tidsepoker och läs kommentarerna:
Bild1.Bild2.Bild3.

Bild1.Förr, mer viktigt med praktiska plagg som satt korrekt än att jobba med det inre välbefinnandet vilket skapade olika roller. Mannen ofta dominant med aggresiva inslag, kvinnan mer passiv i humöret och fick utföra hussysslor medans barnen arbetade på gården. Det var viktigare att det såg bra ut i kyrkan (hel o ren) än att man mådde bra i hemmet...

Bild2. Nu, man kan köpa jeans med färdiga hål i, inte lika stor fokus på hållbarhet och det praktiska. Mer indentitetsbetonad klädstil. Man har börjat tänka mer på sig själv, att faktiskt hellre vara ren på kroppen och sköta den med motion och hygien. Olika typ av inlägg för att lyfta kroppsdelar och annan syn på kroppsspråk. Alltså det är mer vad kläderna sitter på som spelar roll...

Bild3. Framtiden, här har vi fått en uppmålad bild av en relativt klen men lugn och intellektuell person (hittade ingen bra bild). Man får en känsla av sinnesro och trygghet. Inget behov av varken kropp eller kläder, utan resan sker inom dig själv...inte längre till Thailand.

Shit va spännande. Man får ju klarhet i saker o ting ibland. Nu är det inte alls säkert att det blir så här men som jag ser det så har resan gått från univerum till jorden, människan och vidare in i människan för att senare ta oss ut i universum igen....Fatta ni något av det jag skrev...Typ inte jag heller men någonstans så ser jag logiken i det.
Lite som att slänga klotet, ramla in på banan men ändå få strike....

PEACE
/ Sam Samhälle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0