copycats

Då är vi påväg hem från sthlm. Love kör racer i snöoväder och jag håller i mig o försöker göra ett blogg inlägg.
Detta inlägg handlar om hur man kopierar av kläder av varandra i branschen. Men så är det ju, ibland för att man influeras av samma saker och ibland för att marknaden skriker efter just ett plagg. Alla toner har någongång spelats, alltså det är rätt svårt att komma med något fungerande helt unikt i klädbranschen idag. Ofta blir det för konstigt och bara en liten klick "coola" folk köper det.
Jag har jobbat på ett STORT företag som egentligen uteslutande kopierade andras kläder och satte egna etiketter på dom. Kan säga som så att dom behöver inte oroa sig för pensionen. Men men, så är det....
Här har ni i alla fall somewear i den situationen. Jag tror inte någon kopierat oss och vi har absolut inte kopierat någon men det är ett populärt typsnitt och förmodligen så har man sett det någon gång och influerats att göra något liknande...

Jag vet vilken jag tycker är snyggast i alla fall;)
Nu är det söndag och då ska man gå till kyrkan!
/Sam

Kommentarer
Postat av: Lovisa K

Se till att Somewear kommer till Göteborg! (För inte fan räknas Partille till Göteborg) Staden behöver kläs i era fenomenala tishor. Jag har somewear-cravings! som Elin Kling skulle sagt. Jag tror säkerligen att flertalet butiker skulle vara intresserade. Och jag skulle köpa. Mycket.

Fred och kärlek!

/Lovisa K



2009-02-22 @ 22:36:44
Postat av: Anonym

Den svarta var fin...

2009-02-22 @ 23:31:36
Postat av: Anonym

missa inte houseparty på butlers i thn på fredag!

2009-02-23 @ 12:09:36
Postat av: STEFANIE

NI MÅSTE LÄGGA UNDAN EN BILJETT TILL MIG!!!!!!!!!!!!!! NI vet lika väl som jaaag att jag MÅSTE dit...IN alltså. är lite tårögd nu och as desperat. jag vill oxå festa med alla dom andra barnen :(:(:(:(:( så snälla.... snällla.... jag beeeeer! jag bokstavligt talat sitter på mina bara knän och skriver nu. SAVE ME A TICKET!

2009-02-23 @ 19:34:01
URL: http://therestefanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0