passionsspelen

Min far va i tyskland för ett par år sedan och åkte igenom en liten by. I denna by gick folk runt i skynken och bar på kors. Min far som är präst började genast undersöka saken och märkte snart att han inte var ensam. Detta var ett spel med manus från jesus korsfästelse som beskådades av flera tusen människor. Tydligen en tradition i denna lilla by. Eftersom min far alltid varit en nytänkande präst så tog han med sig detta hem och utvecklade ideén och nu har vi passionspelen på torget i Uddevalla varje år med mer än 2000 besökare.
Problemet är att många av deltagarna, t ex mina bröder börjar bli lite för vuxna för detta och dom går snart inte att muta längre. Dom har kör 3 säsonger redan. Så nu söker min far nya eldsjälar som gillar att klä ut sig till hebreer eller vad det kallas.

Simon, morfar och Swen....

Pappa kör Pontius Pilatus, han kan inte replikerna än.....
I alla fall, vill ni va me så ring min far. Jag kommer nog inte vara med...i år heller.
(Men titta ska jag)
/Sam
(Love ska vara Barrabass)

Kommentarer
Postat av: Rocco Siffredi

Varför har morfar på sig en gestaporock=)

2009-03-02 @ 22:28:23
Postat av: CARRO

är han präst? känner igen honom, hans er ut som en som heter Kurt? haha :D

2009-03-03 @ 19:52:04
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: CARRO

aha nu såg jag att du hade skrivit präst i texten så, men då vet jag vem han är :D

2009-03-03 @ 19:53:04
URL: http://cavfl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0