Sköljmedel eller inte...!!??!!

God morgon mina kära vänner...
Imorse när jag kom till jobbet berättade jag om min tvätt-söndag hur mitt vanliga sköljmedel "greenapple" tagit
slut och jag blev tvungen att använda något annat och  hur jag idag lukta som någon helt annan....
Han skrattar då och säger:
-Sköljmedel..?? jag skulle aldrig använda sköljmedel....
Då började vi fundera, e det en bluff det där med sköljmedel..?? Vi fråga Gunilla, vår kontors dam som sitter här på stereo och hon skulle aldrig använda sköljmedel heller....

Så nu undrar jag hur ni gör...??
Använder NI sköljmedel..??  Varför/Varför inte..??

Tacksam för all hjälp....

Ha den bra dag
//Love

Kommentarer
Postat av: FILIPPA

sköljmedel gör så att kläderna blir mjukare ( :

2009-01-27 @ 12:38:01
URL: http://filippalund.se
Postat av: Samuel

Varför ska man ha mjukare kläder än vad dom redan är? Lägg bröd i vatten så blir det oxå mjukare.....



Kontentan av detta är, vad vi hela tiden blir lurade att konsumera men faktiskt klarar oss fint utan...

2009-01-27 @ 13:25:37
URL: http://somewear.se
Postat av: SoffanPowers assistent

I say sköljmedel..hell yeah!! Love no affense..Men kände att du luktade lite funky idag..Inte så där appelish som du brukar...

2009-01-27 @ 20:40:50
URL: http://soffanpower.blogg.se/
Postat av: Linda

Jössses ja, klart jag anävnder sköljmedel... Fast fast inte till vissa plagg typ jeans, underkläder å sånt... Stickade tröjor och raggsock har jag hur mycket tvättmedel som helst till för annars blir dom knarriga, typ som när man biter i en yllvante. Det går inte, då får jag gå och ha rys tix hela dagarna...ryser

2009-01-27 @ 21:36:32
URL: http://linda-konvicted.blogspot.com
Postat av: jojjo







Det kan vara bra med sköljmedel till syntettvätt eftersom det minskar den statiska elektriciteten.

Till övrig tvätt är sköljmedel i princip onödigt._

Ett sätt att mjuka upp bomullströjor och frottehanddukar är att köra dem lätt fuktiga i torktumlaren i några minuter. I Uppland, södra Skåne, på Öland och Gotland och några andra platser i landet där vattnet är mycket hårt kan det vara befogat med sköljmedel.



OBS! Sköljmedel ska inte användas till plagg som är gjorda av mikrofiber, till exempel Goretex. Då täpps de små \"andningshålen\" igen och plagget mister sina speciella egenskaper\

2009-01-27 @ 22:24:05
Postat av: Anonym

Jojjo, du måste ju ha en magisterexamen i tvätteri.....

2009-01-28 @ 23:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0