Varför dessa hål?

Godförmiddag. Jag tror alla upplevt dessa små hål som efter ett tag uppenbarar sig på tunnare bomullsplagg. Vart kommer dom ifrån? I dag var det inne två killar som hade fått just det på sina SOMEWEAR tischor. Eftersom vi har väldigt rå kvalle så uppkom det frågetecken....Min teori, och då ska ni veta att detta inte är något unikt för våra t-shirts;) , är att man har något vasst på sig som skaver och helt plötsligt brister en söm eller fäste på insidan o tråden släpper. Detta skapar hål. Alltså kanske en byxknapp eller liknande. Mina hål uppkommer alltid kring bältet. T-shirten nedan tillhör Mahoney och är hans arbets tischa. Den har fått just denna åkomma pågrund av mycket bärande av tunga föremål.
Kan det vara så att jag är på rätt spår eller är det någon där ute som vet varför detta hålmysterie uppstår?

I kväll smäller det...
SHOOOT
/Sam

Kommentarer
Postat av: Annicka

Tror att det är tvättmaskinen! Jag fick alltid såna hål på i mina tröjor men när jag bytte lägenhet och fick en annan tvättmaskin så slutade dom små irriterande hålen att dyka upp=)

2009-03-05 @ 12:28:44
URL: http://annickaopseth.devote.se
Postat av: Anonym

Lätt tvättmaskinen. Inte just under tvätten men när den centrifugerar.. Har fått många plagg förstörda

2009-03-05 @ 15:42:44
Postat av: STEFANIE

ääääääääääääääsch skitirååm

2009-03-05 @ 16:51:16
URL: http://therestefanie.blogg.se/
Postat av: Sebastian

kan även vara Pälsängrar eller Pälsmal.



Passar även på att Gratta Love. kanske kommer förbi och firar på gg.

2009-03-05 @ 18:34:30
URL: http://oversizesupernice.blogspot.com/
Postat av: Sara Berg

Tror också det är tvättmaskinen, i tvättmedel ligger det små glasfibrer och just dessa samlar på sig och blir allt fler ju mer man tvättar, sedan ligger dom och skaver mot kläderna, rensa filter är ett tips :)

2009-03-06 @ 11:03:54
Postat av: c

det är garanterat pälsänglar! läs lite om dem på nätet.

2009-03-06 @ 15:59:47
Postat av: sofia

Jag fick små håll på en av mina tröjor, och det var kashmir, kan även upp komma på bomull och det är mal.

2009-03-06 @ 20:34:14
URL: http://fotini.blogg.se/
Postat av: lisa

Jag tror att det blir från bältet! På något vis när man sitter och så nej jag vet inte. Kanske det är som du säger :) Men bältet!

2009-03-06 @ 22:30:29
URL: http://lisabrandts.blogg.se/
Postat av: stina

men ah! Tvätta inte tunna bomullskläder med något annat än just detta. DVS EJ MED EX DRAGKEDJOR O DYL. Då blir det hål!

2009-03-09 @ 19:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0