Ang: "Man ska alltid plocka upp liftare"

I tidigare inlägg "dagens goda gärning" har någon kommenterat och sagt "Plocka alltid upp liftare"
Då ska jag berätta en liten historia för er....
Detta utspelar sig i början av Augusti i år, det e dan innan badens legendariska djurfest.
Eftersom jag inte hade någon djurdräkt på Smögen var jag tvungen att åka in till Uddevalla
hämta en, vi hade spelat kvällen innan, skulle spela på kvällen. Jag var helt enkelt jävligt stressad
i den lilla bilen jag hade lånat.
Anywho, väl inne i Uddevalla HITTAR JAG INGEN DJURDRÄKT och får åka tomhänt tillbaka till smögen.
MEN jag tänkte att jag får lyxa till det med en finfin sallad i knäet på vägen ut.
Satte mig i bilen, slog på lite go musik och öppnade salladen, faaan, va gött.
Jag kände lugnet...
MEEEEN vid vägkanten till påfarten till E6:an stod en liftare...
Jag tror att det var mitt lyckorus och min impulsivitet som fick mig att stanna...
I samma ögonblick som jag saktade ner ångrade jag mig men det var för sent....
In i bilen hoppar Tom. Tom kom från Prag och var här på semester.
Han skulle söderut, thank god tänkte jag, då kan han inte åka med någon längre bit...
MEN Tom var också en impulsiv människa och beslutade sig för att åka med mig Norr istället.
Han var även hyper social och pratade på halv skev engelska om allt, allt och lite till...
Tom åkte med mig i 35 min tills han såg en annan liftare vid vägkanten som han förklarade var hans
resekompis som han hade bråkat lite med och gott skilda vägar med ett par dagar tidigare...
Tom tacka för skjutsen och hoppa ur bilen....
Det jag vill säga med det här e bara, Plocka inte upp liftare om inte DU känner att det passar sig....
God bless you...
//Love

Kommentarer
Postat av: stefanie

tycker det är trevligt att ni börjat blogga igen måste jag erkänna :)

2009-09-23 @ 20:06:01
URL: http://therestefanie.blogg.se/
Postat av: theres

haha ta de lungt ;)

2009-09-23 @ 20:35:10
URL: http://therestefanie.blogg.se/
Postat av: stefanie

HAHA! ouuups "glömde"... nemen förlåt, det var lite dåligt faktiskt

2009-09-23 @ 20:35:40
URL: http://therestefanie.blogg.se/
Postat av: Trion

Mycket god gärning där, men å andra sidan menade jag kanske liftare mellan kungshamn o smögen en svensk sommarkväll, för vad förstör inte frisören mer än en regning promenad över bron! Man blir mycket uppskattad :)

2009-09-24 @ 17:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0