"Hip"pt? "hop"psan......

Först vill jag bara säga att nu är det ett faktum. HipHopen är tom på ideér. När till och med Jay-Z, en av de få rapartister som jag kunnat bygga upp mitt självförtoende framför spegeln med, måste ta hjälp av alpha villes hit forever young...när Kanye West måste, för andra gången i sin karriär, hoppa upp på sen för att avbryta countrysångerskan som tog fokusen från rnb´n...när Akon ligger med David Guetta och när Common/Nas/Xibit/50cent tycker att det är mer värt att göra dålig action än bra musik så känns det lite hopplöst....
Nä, Tacka vet jag Mc Hammer, han visste hur man både klädde sig o förde sig på scen.....


Tror nog hiphopens era var som bäst med Dre o Snoop i spetsen sen tog Pharrel och Black eyed peas steget längre, nu har det nått pop status. Mysigt. GHETTO!
Men många är ju väldigt duktiga på vad dom gör, finns bara alldeles för mycket dåligt....
Vi känner oss sugna på en riktig nostalgitripp inom hiphopen, släng upp lite tips på kommentarer så vi får tillbaka den goa känslan vi hade när vi va på skoldans på fritidsgården....
PEACE

Kommentarer
Postat av: mickee

common - i used to love h.e.r. texten är underbart underförståd ..

the roots - seed .

run dmc - tricky

cypress hill - rock superstar (detta får mig osökt att tänka på ATB, barcode brothers, darude, me & my, antiloop, la bouche, steps!)

N.W.A (sen även ice cubes egna låtar)

M.O.P

besty booys

public enemy

2009-09-18 @ 15:28:27
Postat av: effet

EPMD - Da Joint

2009-09-20 @ 01:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0