Linn gäst bloggar..!!!

Hejhejhej! 
Linn här, aka DJ Lynn River. Eftersom alla som läser den här bloggen inte vet vem
jag är får jag presentera mig lite kort. Jag är en tjej som ni kan ha sett bakom
bardisken(jobbar) eller på bardisken(ledig) på Dahlbom i Åre alternativt blekast på
Smögen(jobbar) eller kravlandes i batteriet med droppkorksmärken här och där(ledig)
på Lagergrens på Smögen för något år sedan.

Eller så har ni aldrig sett mig och det är skitsamma egentligen. Huvudsaken är att
ni läser detta och lär er av mina misstag. Jag kommer mao i detta inlägg bjuda på
några av mina egna (dessvärre självupplevda) livserfarenheter för att underlätta
just Ditt liv lite! (Lite besviken att det inte tagits upp sådana här livsnödvändiga
saker i den här bloggen tidigare killar...) 

So fuck Moder Theresa- Varsågoda mina vänner. 
 
1. Sluta aldrig röka om du väl har börjat. Med åren blir det svårare att trappa upp
och alla vet ju att de är asball att röka. Du kommer även kunna hänga med på dina
kollegors rökpauser och slippa göra deras skitgöra(...som jag får, vilket enligt
mina beräkningar blir typ 675345935235128 timmars extra skitgöra på ett år.)

2. Man ska inte ta för givet att människor som inte ser ut att vara från Sverige
inte pratar svenska när du är här hemma. Det visar bara att du själv är från landet
och med tendens till turknäsa kanske du borde hålla käft Linn så folk inte börjar
prata utrikiska med dig. (Denna regel gäller ej misstänkta norrmän och skåningar, ta
då till engelskan direkt för att få ut något vettigt av konversationen.)

3. Rosé ÄR också alkohol trots färg och smak. Speciellt om det dricks i racerfart i
shotsglas och flaskan är försedd med droppkork. Ruset infinner sig, jag lovar.

4. När tågkonduktören säger att de kommer stanna för tågmöte strax så betyder det
INTE att personalen kommer komma rusandes förbi med portföljer, takawaykaffe och
hörsnäcka och ska ha P-möte. Så himla inte med ögonen, sluta sucka och fråga för fan
ingenting.

5. Man måste VÄNDA på glasen när man ställer de i diskmaskinen. Annars blir de
vattenfyllda. Är du osäker på hur du ska göra- Öva hemma! Gör man fel på jobbet blir
det jättekonstig stämning, tro mig...  

6. Karius och Baktus finns inte på riktigt. HA!

7. Man ska springa åt höger när man dragit i väg ett slag i brännboll. Är du ändå
osäker, ställ dig långt bak i kön och ta det lugnt med alkoholen(Tips! Höger är
handen man hälsar med).

8. Man kan inte låsa in sig på riktigt på en toalett utan lås. När den värsta
paniken lagt sig efter ett par timmar instängd kan man prova dra NER dörrhandtaget
helt och öppna dörren UTÅT. Så slipper diverse främlingar hjälpa dig ut och förklara
detta för dig. Jag skulle uppskatta om detta inte togs upp igen. 
9. Bara för att man har jibberlagg betyder det inte att man är grym på att åka
baklänges. 

10. Sätt aldrig händerna UNDER en bardisk såvida du inte är i akut behov av stenhårt
tuggummi eller torkad snus.


Det var 10 grejer jag önskar jag hade vetat för ett par år sedan(tyvärr finns det
många fler). Men man lär så länge man lever.
Som nyinlyttad göteborgare har jag till exempel lärt mig att man inte hälsar på folk
man inte känner i städer, folks trädgårdar här har samma size som en normalstor
blomlåda och om man ska parkera bilen utanför bolaget i Partille - Ta vägen ner
istället för trappen. Du sparar bärgningskostanden och slipper obekväma frågor och
hamna i tidningen dagen efter. 

 

Linn "Pang" Forsberg tackar mina vänner för förtroendet att få gästblogga och hoppas
ni nu lärt er massor. Hittade ingen bra bild på mig men denna är från en jobbresa
jag och en kollega gjorde i dagarna.

 

Kärlek, L.

Kommentarer
Postat av: Adam Apelman

Måste säga att jag var mäkta imponerad när FEVEN kom med sina "10" budord, men detta tar priset river! Tack MVH//Adam med A

2009-09-18 @ 16:53:13
Postat av: sia

vad go du e

2009-10-11 @ 22:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0