SKIT TV

På riktigt....Nu skall jag ta fram min otillfredställda analytiska sida som även den är en del i allt skapande och en av anledningarna att vårt kära SOMEWEAR skapades från första början....blandat med kärlek förstås...
Det görs verkligen så mycket enkel, dålig, uträknad och vinstanpassad tv i dag så det är ett skämt!
inte konstigt att världen ser ut som den gör.....Eller gör den? För vad är verkligheten för oss framför Tv:n?


Bara för att nämna några:
Kändisdjungeln (några trötta kändisar hottar upp sin karriär på en stock och skall föreställa förebilder)

Ensam mamma söker (styrda singel män som på produktionens ackord skall agera o bli känslomässigt utnyttjade)

Lyxfällan (människor som har formats av just dagens budskap från media skall nu skämmas o bli fostrade av den samma för att återigen tjäna pengar på människors missär)

Grannfejden (isolerade sammhällen blir uppläxade av "storebror" som är så klok o alla kramas o allt blir bra...eller?)

Singing Bee (!!!!!! bara kass!!!!)

Robinson (för där ska brorsan vara me, ha ha)

Färjan (kul i början men tyvärr är håkan den enda som löser det, allt annat går alldeles efter manus)

Hollywoodfruar (money money money, it´s so funny in a rich mans world...not)

Simon&Thomas ( känns bara "so last year" för att passa in i kontexten, dom kan ju inte ens klä sig)

And so on.....

Detta va en reaktion av att Idol, som jag gillar o tycker är en sund tävling, oxå har börjat tappa det. Dom leker med människors känslor på ett fruktansvärt kontrollerande sätt och tar uppmärksamheten från tävlingen....Då känns det som loppet är kört.
Tv har tyvärr slutat fungera som syftet var ämnat.
Tv va revolutionerande med att kunna VISA verkligheten och allt som skedde på vår jord och upplysa människor från ovetskap. Detta skulle kunna leda till en bättre värld.
Men idag så är det tvärtom, Tv:n SKAPAR verkligheten o tar ifrån oss det som var ämnat för oss. Skapar en otrevlig verklighet, styr våra känslor och bygger om våra intutioner. Den döljer det som vi egentligen borde se men ger oss ännu mer annan påhittad skit istället....

Så i alla fall. Hade det inte vart för att vissa av dessa program faktiskt kan vara underhållande från gång till gång eller som jag kan se det att man lär sig hur människor egentligen fungerar. Även om programmet i sig är skit. Klart jag fastnar o undrar hur dessa program får finnas. Helt fascinerad av männsikors beteende......men när jag fattar vad jag ser blir jag rädd.....

Det är nämligen så att det finns folk som tjänar pengar på detta, likväl som folk tjänar pengar på droger och vapen o jag vet inte längre vad som är värst.

Ring o rösta vem som får stanna i Idol hade dom LAGT TILL idag...Varför? Jo, samtalen kostar 5,75kr och hur många tror du ringer in? Annars brukar ju inte röstning vara tillgängligt förren sluttävlingarna....Lite extra cash....
Nu får det bli en dokumentär om verkligheten så jag kan somna;)
Som sagt, klart man tittar på vissa program men det börjar faktiskt balla ur rejält!

Sov Sött
Sam Synic

Kommentarer
Postat av: Olivia

Drop the TV

2009-10-01 @ 21:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0